dinsdag 11 september 2012

Inpakken

Zo, het inpakken is gereed en de motor beladen
Wat neemt een mens toch een zooi mee. maar ja, we hebben besloten om de kosten een beetje binnen de perken te houden en het avontuur te maximaliseren. Daar hoort kamperen ook bij. De kleding stelt niets voor wat ik meeneem. Echt het minimale, ik krijg er nauwelijks een halve koffer mee gevuld. Nou ja, er komt nog een toilettas bij met sandalen, doucheslippers en dan is de koffer toch weer vol. De campeerzooi doet het 'm. In de plunjebaal zit alles om in 1x het kampement te maken. De tent, een op maat geknipt dekzeil om de bodem van de binnentent te beschermen tegen scherpe elementen op de bodem, luchtbed, slaapzak, fleece deken, kussen en stoel. Nokkie vol. Alleen de luchtpomp moet ik uit de koffer halen en dan kan ik slapen. Die kampeerkoffer bevat een pannenset, Coleman benzinebrander, toiletpapier, bord, beker, bestek, etui met allerlei kleine rommel die je echt nog hebt, 2x 0,5 liter olie voor de olieboot (K1100 BMW), 10" laptop. Ook vol. In topkoffer zit verder nog een regenoverall, extra handschoenen en proviand. dat heb ik niet eens meegewogen. Gaat eigenlijk altijd mee, dus niets bijzonders.
37 kg bagage

Ik heb het even over de weegschaal gehaald. 2 koffers van elk 12 kg en 1 plunjebaal van 13 kg. Samen 37 kg vracht wat achter de motor hangt. Ik heb de wartel van de achterveer 5 slagen moeten verdraaien om de motor weer vlak te krijgen als ik erop zit met de bagage. Ook de demping heb ik een paar tikjes strakker gezet, maar dat moet ik onderweg even aanzien.
Nog 1 dagje werken en dan zit het erop. het wordt een zware laatste dag. Ik zit in een groot project wat in de opstartfase zit en de hele zaak begint net een beetje te lopen. het is niet anders. In februari hebben we deze reis al concreet gemaakt en dan moet je gaan. Ik heb er zin in. Donderdag om 5:30 vertrekken, onderweg Rob oppikken en tussen 7:00 en 7:30 bij Zevenaar Klaas ontmoeten.Wordt vervolgd. Grt. Marco



Geen opmerkingen:

Een reactie posten